6 de març 2015

8 de març: Dones!

Són 365 dies els que tenim per a celebrar la gran tasca que fem les dones. Cada dia és el nostre dia, però al calendari internacional s'ha marcat el 8 de març com Dia de la Dona Treballadora, així que fem festa i ho celebrem amb poesia, donant-li veu a les poetesses.


Un pessic de bogeria
(Imma Fuster i Turbella)

Deixeu-me ser feliç.
No em recrimineu aquest pessic de bogeria.
Vull que la meva ànima camini
per tots els camins.
Vull que els meu dits acaronin
els meus somnis agosarats.
Vull que els meus ulls tafanegin el meu interior més pregon.

Avui sóc un mar
brau i calmat alhora.
Un mar infinit i inesgotable.

Deixeu-me ser feliç.
No em recrimineu aquest pessic de bogeria.


Ya!
(Carmen Soler)

¡Arráncate la mordaza
y canta !

¡Escupe el veneno
y vive !

¡Pon la tristeza
en la palma de tu mano
y sopla !

¡Véndate la herida
y lucha !

¡Vamos !
¡Ya !