25 de nov. 2014

TOLERÀNCIA ZERO A LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

25 de novembre, celebrem el Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència envers les dones. És una data que cal recordar, que cal celebrar junts, homes i dones, per eradicar definitivament aquesta violència, psicològica i física, que pateixen moltíssimes dones arreu del món, també en el nostre país.

Ho volem fer amb poesia i música:
    Al masclisme criminal
(Pura Peris)
(No m’ofegues, deixa'm viure)
Respire

Per què et moleste?
Visc
t’he de demanar permís?
Si m’aparte del teu pas
Per què em maltractes?
Pense i m’expresse
Per què em malinterpretes?
Camine,
Per què em poses pedres en el camí?

Fa temps que vaig decidir
que la vida no és vida
si has de transitar per ella
a cada pas demanant permís.

No puc evitar-ho, respire,
camine, opine, gaudisc dels amics,
No m’ofegues, deixa'm viure
no vull ser una titella
de la que altres tiren dels fils
ni sóc una diana
on altres practiquen el tir.

(del poemari Ones sobre la mar, premiat al XXI Premis 9’Octubre 2013, Ajuntament Sant Vicent del Raspeig,)

" Break the chain"


“Break the Chain” (“Trenca la cadena”) pretén sensibilitzar a tot el món sobre la campanya de V-Day que ha experimentat la escalada mundial més ràpida fins a la data d’avui, ONE BILLION RISING (MIL MILIONS DE PERSONES QUE PROTESTEN. Aquesta campanya va començar com una crida a l’acció davant les increïbles estadístiques que una de cada tres dones del planeta seran maltractades o violades durant la seva vida. Amb una població mundial de 7 mil milions d’habitants, això representa gairebé més de MIL MILLIONS DE DONES I NENES. El 14 de febrer de 2013, va ser el 15è aniversari de V-Day, activistes, escriptors, pensadors, celebritats i dones i homes d’arreu del món s’uniran per expressar la seva indignació, faran vaga, ballaran i S’ALÇARAN contra les injustícies que pateixen les dones, demanant posar fi d’una vegada a la violència masclista.